الأربعاء 15 مايو 2024 الموافق 07 ذو القعدة 1445
رئيس التحرير
حازم عادل
حوادث

"مراته عرضت الصلح".. التفاصيل الكاملة للتحرش بالفنانة كارولين عزمي (صور)

الجمعة 28/يناير/2022 - 11:15 ص
كارولين عزمي
كارولين عزمي

واقعة مروعة تعرضت لها الفنانة كارولين عزمي داخل سيارتها، بعدما تعرضت للتحرش اللفظي من قبل أحد الأشخاص في الشارع بعدما قامت بتصويره بسبب تعديه عليه وقيامه بأفعال غير لائقة؛ لتستغيث الفنانة الشابة عبر مواقع التواصل الاجتماعي وقبل مرور 24 ساعة تنجح الأجهزة الأمنية في القبض على المتعدي على الفنانة بعدما استغاثة بهم قائلة: "عايزة حقي".

كارولين عزمي تتعرض للتحرش: "اتشتمت بأقذر الشتايم" 

نشرت الفنانة الشابة كارولين عزمى تفاصيل تعرضها للتحرش داخل سيارتها، عبر حسابها الشخصي بموقع التواصل الاجتماعي "انستجرام"، قائلة: "مساء الخير، أنا اللي يعرفنى أو متابعنى عارف أني شخص مالوش فى المشاكل، ولا عمري شاركت مشكله تخصنى سوشيال ميديا".

وأضافت: "النهاردة كنت فى عربيتي وجنبي عربية فيها واحد كسر عليا كل اللي عملته إنى بصيت له وبصيت قدامي، فلقيته بيكرر نفس الحركة تانى باستظراف، روحت طلعت الموبايل وعملت نفسي بصور عشان اخوفه واخليه يبطل يضايقنى، اتفاجأت وهو بيقول لى بتصوريني يا بنت لفظ خادش".

وذكرت: "ساعتها اتخضيت وبدأت أصور بجد وأنتم هتشوفوا في الفيديو الحركات اللي بإيده والشتايم، وبدأ يقول لي تعالي ورايا، والحقيقة إني مش عارفة أروح وراه فين أو كان عايز يعمل ايه، ولأني اتوترت وخفت ساعتها ما قدرتش اصور 1% من اللي عمله الشخص دا".

وتابعت كارولين عزمي: "أنا اتشمت واتهنت واتشمت بأهلي بأقذر الشتايم النهاردة من حد معرفوش ولا عملت له حاجة، ولا فتحت بوقي لمجرد إنه شخص مريض!، أكيد الشخص دا أذى بنات كتير لإنه تقريبا متعود على الحركات دى، ومتعود يخوفهم ومش همه حتى إنه يتصور ويتفضح، أنا عايزة حقي يرجع لي".



كارولين عزمى تشكر رجال الأمن بعد ضبط المتحرش بها.. وتعلق: حقى رجعلى

لم يمضى 24 ساعة على الواقعة، ووجهت الشابة كارولين عزمى، الشكر لوزارة الداخلية والنيابة العامة على سرعة الاستجابة في ضبط شخص اتهمته بالتحرش بها.

وكتبت عبر حسابها الشخصى على موقع تبادل الصور والفيديوهات "انستجرام"، "الحمد لله حقي رجعلي عايزة أشكر وزارة الداخلية والنيابة العامة على سرعة الاستجابة ووقفتهم، شكرا انكم مسكتوا الشخص ده في نفس اليوم".

وتابعت كارولين عزمى: "أحب اقول لكل البنات أي موقف تتعرضي له أوعي تسكتي واجهى ومتخافيش وحقك هيجيلك احنا بلد فيها قانون".وأضافت كارولين عزمى: "مع احترامي لزوجته واولاده بس أنا مش هتنازل واتمنى يكون درس ليه وعبره لغيره".


"زوجة المتهم طلبت الصلح".. كارولين عزمي تعلق على واقعة التحرش بها

أشارت الفنانة كارولين عزمي، إلى أن أسرة المتهم بالتحرش بها عرضوا عليها التنازل عن المحضر، قائلة: "مراته ست في منتهى الأخلاق والاحترام بس أنا مش قادرة أتنازل، ومش هتنازل.. هو شغال في (أوبر) والشركة اتخذت إجراءات ضده، وهذا الشخص لديه جبروت كبير واستحالة يكون هذا الموقف هو الأول له، ولكنه اعتاد على إهانة الناس وماحدش بيعمل له حاجة".