الإثنين 16 سبتمبر 2024 الموافق 13 ربيع الأول 1446
رئيس التحرير
حازم عادل
فن وثقافة

تامر حسني : "فخور إن مصر بقى فيها أول مهرجان عالمي حقيقي بكل المقاييس"

السبت 27/يوليو/2024 - 11:33 ص
تامر حسني
تامر حسني

أعرب النجم تامر حسني، عن سعادته بنجاح حفلته ليلة أمس، ضمن فعاليات مهرجان العلمين، مؤكدا فخره بأن مصر بقى فيها أول مهرجان عالمي حقيقي بكل المقاييس.

وقال تامر حسني  عبر حسابه الخاص على تطبيق على انستجرام: "فخور إن مصر بقى فيها أول مهرجان عالمي حقيقي بكل المقاييس، مهرجان العلمين في نسخته الثانية وبجد من كل قلبي فرحان بكل الحضور الكريم وبالاستعراضات والمواهب اللي قدمتها وعباقرة المسرح العربي اللي ساعدوني في تصميم وإخراج المسرح بالشكل ده، بشكرهم إنهم بيصدقوني في كل حفلة وفعلاً بنطلّع كل مرة نتيجة أجمل من اللي قبلها لأن جمهورنا يستاهل يشوف الإبهار اللي في العالم بره إنه بقى في مصر".

 

وافتتح النجم تامر حسنى، حفله فى مهرجان العلمين الجديدة، بأغنية كل يوم أحبه تانى وسط تصفيق الجمهور، وبعد انتهاء الأغنية قال: "صقفة لمهرجان العلمين العظيم".

كما قدم الفنان تامر حسني عددًا من المواهب الشابة في مهرجان العلمين وقاموا بمشاركته الغناء على المسرح ، ثم قال "مصر مليانة مواهب كتير"، وبعد ذلك صعدت معه طفلة على المسرح وظلت تغنى وترقص معه وسط تصفيق كل الحضور، كما طلب من الأمن أن يتركوا معجب شاب صعد المسرح لالتقاط صورة سيلفى معه.