الجمعة 20 سبتمبر 2024 الموافق 17 ربيع الأول 1446
رئيس التحرير
حازم عادل
فن وثقافة

هدير عبد الرازق تنفي أنباء زواجها: كنت بمزح

الأحد 04/أغسطس/2024 - 01:44 م
هدير عبد الرازق
هدير عبد الرازق

نفت البلوجر هدير عبد الرازق الأنباء التي ترددت بشأن زواجها مرة أخرى والتي أثارت جدلا كبيرا عبر وسائل التواصل الاجتماعي خلال الساعات الماضية. 

 

هدير عبد الرازق تنفي أنباء زواجها 

 

 

نشرت هدير عبد الرازق مقطع فيديو عبر وسائل التواصل الاجتماعي وعلقت قائلة : "أنا بس عايزة أوضح حاجة، الصورة اللي أنا نزلتها وكتبت إن أنا اتجوزت راجل محترم دي صفحة بعتتلي، صفحة اللي هي بتعمل شات و صور وكدة فوتوشوب، فعملتلي قسيمة جواز بيني وبين واحد أصلا معرفوش، معرفش مين ده، ف أنا نزلتها كنت بتريق ولقيت الناس بتقولي مبروك، مبروك على إيه أنا كنت بهزر، أنا ولا اتجوزت ولا ناوية أتجوز خالص، أنا أساسا لسه مطلقة من قريب، حتى شهور العدة بتاعتي مخلصتش". 

 

نشرت البلوجر هدير عبد الرازق وثيقة عقد زواجها بعد أزمتها الأخيرة على مواقع التواصل الاجتماعي"إنستجرام"  بسبب انتشار بعض الفيديوهات المخلة لها، والتي أثارت الجدل بين متابعيها، ظهرت هدير بعدها في بث مباشر للرد على الاتهامات الموجهة لها ، و فوجئ جمهور هدير عبد الرازق بخبر زواجها، التي نشرته منذ دقائق، وأرفقته بتعليق: اتجوزت راجل محترم.

 

وبدأت الأزمة بعد تسريب مقطع فيديو فاضح لهدير عبد الرازق، عبر مواقع التواصل الإجتماعي، والتي أثارت الجدل بين متابعيها، وظهرت هدير بعدها في بث مباشر لترد على الاتهامات الموجهة لها، حيث أشارت إلى أن الرجل الذي ظهر معها في الفيديو، هو زوجها شرعا.


أوضحت هدير عبد الرازق في فيديو لها نشرته عبر حساباتها على مواقع التواصل الاجتماعي، توضح فيه لرواد التواصل الاجتماعي، دليل براءتها، عن طريق عرض قسيمة زواجها من الشخص الذي ظهر معها في الفيديو لتثبت صحة حديثها حيث تزوجت هدير من ذلك الشخص، في عام 2021، واستمر زواجهما لمدة عام، حيث انفصلوا في عام 2023، كما عرضت صور قديمة لها معه.

 

ونشرت فيديو بعد قرار اعتزالها الميديا وقالت "  ربنا عالم انا بتقي ربنا ازاي متضايق من اللي بيقول رصيد سترك خلص محدش يقول كده انا واحدة بصلي مش بسيب فرض قبل ما اتحبس كنت ماسكة المصلية وبكلم ربنا وبقوله خد بأيدي تاني يوم اتكلبشت انا توبت عن حاجات كتير قوي والله ، انا مش هقدر ابعد عن السوشيال ميديا انتم جزء مني وانا بحبكم ، أنا الحمد لله راضيه ومبسوطه انا كنت بشرب سحر ، هتخذ اجراء ضد اي صفحة ينزل اسمي او أي بيدج حتي لو هتنزل صورة أنا عاملة 85  قضية وهعترض ضد أي حد ينزل صورتي في ناس كتير بتاكل عيش علي قفايا عملت قواضي كتير لصفحات أمي وابويا لللي شالو الطين وأمي بعتتلي بوست بتقارن فيه، ما بيني وموقف اتعرضت له مني فاروق دينا الراقصة وأحمد حسام ميدو .


وقالت:  أنا مكنتش حابة أطلع بس طلعت أنوه على أن قدمت بلاغات للناس على السوشيال ميديا وبياكلوا عيش من ورايا انا سمعتي أدمرت ومش عارفة ابص في وش قرايبي .

 

وتابعت : أبويا جاله جلطه وبوقه اتعوج ، راعوا ربنا وكفاية تشهير بيا الجنيه اللي هتاخده من وري فيديوهاتي ده قرش حرام شوفوا وسيله تانيه تكسبوا منها انا لو جورجينا مش هتعملوا معايا كده. انا مش محور الكون ولا اول ولا اخر بلوجر.