الخميس 19 سبتمبر 2024 الموافق 16 ربيع الأول 1446
رئيس التحرير
حازم عادل
فن وثقافة

محمد التاجي يكشف لـ "مصر تايمز" تطورات حالته الصحية

السبت 31/أغسطس/2024 - 06:50 م
محمد التاجي
محمد التاجي

محمد التاجي.. كشف الفنان محمد التاجي عن تطورات حالته الصحية وذلك بعد أن أثار الجدل خلال الساعات الماضية حول حالته الصحية وإصابته بمرض رفرفة أذينية بالقلب مما جعل وجود حالة من القلق من جمهوره ومحبينه. 

 

محمد التاجي يكشف عن تطورات حالته الصحية 

 

محمد التاجي.. وقال محمد التاجي في تصريحات خاصة لـ "مصر تايمز": "أنا باخد علاج وبتابع حاليا مع الدكاترة وربنا يسهل إن شاء الله". 

 

محمد التاجي.. كان محمد التاجي قد تصدر محركات البحث "جوجل" خلال الساعات الماضية وذلك بعد إعلانه عن تعرضه لوعكة صحية خلال الفترة الأخيرة . 

 

محمد التاجي.. نشر محمد التاجي على صفحته الرسمية عبر موقع التواصل الاجتماعي "فيسبوك" وعلق قائلا: "طالع أقولكم خدوا عظة من اللي جرالي مش عايز حد يزعل أو يعضب اوي فياخد كله على صدره، لأني الفترة اللي فاتت بسبب الضغط العصبي والنفسي في ظرف 15 يوم حصل تغيرات عريبة في جسمي". 

 

محمد التاجي.. وأضاف: "أنا أساسا عندي مرض اسمه رفرفة أذينية في القلب وعملت رسم قلب والطاقم الطبي قالي الدنيا ماشية بس عايزين نعملك قسطرة علشان فيه بؤرة جنب ضفيرة القلب اللي بتعمله نبضات بتلخبطه" . 

 

محمد التاجي.. وأوضح : "بقالي سنة ونص أو سنتين داخل وخارج من العمليات ولما حسيت نفسي في ضغط تاني وروحت للدكاترة اكتشفوا إني حصلي قصور في الشريان الدائري ومحتاجين يعملوا قسطرتين واحدة علشان ضفيرة القلب والتانية علشان الشريان، وعلى الرغم إني لا مدخن ولا عندي كوليسترول في الدم ولا حاجة". 

 

محمد التاجي.. وتابع: "أنا بقولكم مفيش حاجة في الدنيا تستاهل إننا نوصل نفسنا لضغط ومهما اضغط علينا من الآخرين إنك توصل لمرحلة إنك تمرض نفسك بنفسك من كتر التفكير والضغوط العصبية اللي جواك يحصلك حاجة، خففوا على نفسكم متاخدوش كل حاجة على صدركم" . 

 

محمد التاجي.. واختتم : "أنا عارف مين حطني في المواقف دي مش هقول منهم لله ولا هدعي عليهم، أنا مسامحكم والعفو عند المقدرة واللي مكتوبلي في الدنيا دي أنا هشوفه على الأقل في الفترة اللي فاضلي في الدنيا دي أننا نعيشها في سلام، الله يقويني على الوضع اللي أنا فيه ودعواتكم ليا" . 

 

محمد التاجي.. جدير بالذكر، كان آخر عمل قدمه محمد التاجي مسلسل "العتاولة" الذي عرض في السباق الرمضاني الماضي وحقق نجاحًا هائلًا طوال فترة عرضه.

 

محمد التاجي.. وشارك في بطولة المسلسل كل من أحمد السقا، وطارق لطفي، وباسم سمرة، وزينة، ومي كساب، وصلاح عبد الله، وفريدة سيف النصر، وميمي جمال، ومحمد التاجي، وهدى الأتربي، وأحمد كشك، ومريم الجندي، ومصطفى أبو سريع، ومن تأليف هشام هلال، وإخراج أحمد خالد موسى.

 

محمد التاجي.. وتدور أحداث المسلسل في إطار تشويقي حول الشقيقان (خضر) و(نصار)، واللذان يعملان في مجال النصب والجريمة، مما يضعهما في العديد من العقبات والمخاطر.