الخميس 03 أكتوبر 2024 الموافق 30 ربيع الأول 1446
رئيس التحرير
حازم عادل
فن وثقافة

بعد لقاءه مع أنس بوخش.. خالد الصاوي يتصدر التريند

الأربعاء 02/أكتوبر/2024 - 07:35 م
خالد الصاوي
خالد الصاوي

خالد الصاوي.. تصدر خالد الصاوي محرك البحث "جوجل" خلال الساعات الماضية وذلك بعد لقاءه مع الإعلامي أنس بوخش ببرنامج ABTalks الذي يعرض عبر موقع الفيديوهات يوتيوب . 

 

خالد الصاوي يتصدر التريند 

 

خالد الصاوي.. وقال خالد الصاوي خلال اللقاء : "في قصة كدة حدثت في إنجلترا أوفي أمريكا بنت عملت تجربة في شارع كبير أوي وافقت ..وافقت  قالت أنا متاحة اللي عاوز يعمل فيها أي حاجة مش هعمله حاجة فبدأ أنا أرسم السماجة الأول وبعدين بدأ حد يعملها كدة وبعدين كدة وبعده بقت كدة ليه شرحوها لمجرد أنهم يستيطعون الإفلات من العقاب أربعة أيام النور قطع في لندن وأربعة أيام النور قطع في نيويورك همجية وحشية وحيوانية غير عادية أكتر بكتير من اللي حصلنا علي الأقل كان عندنا بناء اجتماعي وشبكة اجتماعية قوية وأخلاقية خلت الناس تتلم علي بعض وتقطع الطريق قدام المجرمين وأهو ده العالم اللي اسمه متحضر أهو بص بيضرب أزاي بص اللي بيحصل من إسرائيل ودعمها بص اللي بيحصل حرب داخلية علي نووية وأيه ده واللي بيقودوا كله ناس علي رجلها والقبر بتودي الشباب بيموتوا طيبة أيه الطيبة يعني أكثر البلاد تعليماً وتفكراً في اللي بتصدر كل البلاوي ما أعترفوش لغاية دلوقتي بالحقارة اللي عاملوها في أحتلالنا في أنهم العبودية محدش مسئول عنها حتي قضية المرأة إن هم بيتجملوا بيهادوا كذب".

 

خالد الصاوي.. وأضاف: “حتي قضية المرأة بتتمالك واحد في المائة أحنا في عصر يشبه بالنسبالي نهايات الإمبراطوريات المنهارة نهاية روما.. نهاية أثينا نهاية الفراعنة  نهاية الدولة الإسلامية بعد ما وصلت للإنحطاط أحنا في النهاية ده بيتحسن عشان نقوم تاني إن شاء الله يارب نقوم من غير أسلحة ومن غير يعني إذا كان ده تمن العلم والتكنولوجيا  مش شايف خالص إن أحنا آصابنا في الطريق ده".

 

خالد الصاوي.. وتابع : “إنه استغرق وقتاً كثيراً لإتقان فن التمثيل، وكان كثير الشك في نفسه في بداية مشواره في المرحلة التعليمية الجامعية ، واصفاً نفسه إنه شخصية عنيدة، وإضاف أن فيلم عمارة يعقوبيان أعطاه دافعاً قوياً للإيمان بنفسه، وهو في سن الـ45”.

 

خالد الصاوي.. كشف الفنان عن إصابته بمرض فيروس سي وقال عن تجربته مع المرض بإنها قاسية وصعبة ، وإن المرض بدأ مع ترشحه لفيلم عمارة يعوقبيان وطالبه المخرج مروان حامد بخفض وزنه لكي يتناسب مع دوره في العمل وبعدها توجه للإجراء تحاليل وبعدها ذهب إلي طبيب باطنة وقال له إنه مصاب بفيروس سي .

 

خالد الصاوي.. وإضاف الفنان ، إن خبر إصابته بهذا المرض أثر علي صحته النفسية، وإخفاء إصابته حتي لا يتأثر عمله، ودفعه الإعتزال أصدقائه بعض الوقت.

 

خالد الصاوي.. جدير بالذكر، كشف الفنان خالد الصاوي عن حقيقة مشاركته بالجزء الخامس من مسلسل "المداح" الذي من المقرر عرضه في السباق الرمضاني القادم 2025، كما كشف أيضا عن موعد بدء تصوير المسلسل . 

 

خالد الصاوي.. قال خالد الصاوي في تصريحات خاصة لـ"مصر تايمز": "مؤكدا تعاقده رسميا على الجزء الخامس من المسلسل". 

أما عن تفاصيل دوره بالمسلسل قائلا: "مش هحكي عنها دلوقتي خالص لأنه الشغل لسه بيتكتب ومش من حقي إن أنا أتكلم عنها دلوقتي، ده حق المخرج". 

 

وصرح عن موعد بدء تصوير المسلسل: "على أول شهر 11 إن شاء الله" .