الأحد 02 يونيو 2024 الموافق 25 ذو القعدة 1445
رئيس التحرير
حازم عادل
فن وثقافة

لبلبة عن الزعيم عادل إمام: عمرك ما هتشوف يوم وحش والدنيا دمها تقيل من غيرك

الجمعة 17/مايو/2024 - 11:11 م
عادل إمام ولبلة
عادل إمام ولبلة

 قالت الفنانة لبلبة النهاردة الدنيا كلها بتحتفل بعيد ميلاد الزعيم عادل إمام عملت مع الزعيم مسلسلين مهمين، وتوجوا مشوار ى الفني مع عادل إمام هما صاحب السعادة ومأمون وشركاه وأنا بعتبر المسلسلين دول زى 10 أفلام عملتهم مع عادل إمام.


وأضافت خلال حلقة خاصة بالزعيم عادل إمام تذاع على قناة دى إم سى: أنا بهنى عادل إمام بعيد ميلاده في الأول وبقوله كل سنة وأنت طيب يا أحب إنسان لقلبى وعمرك يا عدولة ما هتشوف يوم وحش لأنك أهديت السعادة لملايين من جمهورك سنين طويلة في المسرح والتليفزيون والإذاعة والسينما اديت السعادة للدنيا كلها الدنيا دمها تقيل من غيرك.

 

وتابعت: عادل إمام وحشنا كلنا، كل كواليس معانا جميلة ولذيذة ومنظمة وبيقعد كتير مع السيناريو والمخرج ولما يبدأ بتبقى كل حاجة منظمة وبيدخل الأوضة ويسلم علينا وناكل مع بعض ونقعد مع بعض وعملت معاه أنجح أفلامى والمسلسليين اللى عملتهم كانوا ناجحين جدا وعملت معاه مسرحية لكن من حظى الوحش أنها لم تصور.


يحتفل الزعيم عادل إمام اليوم الجمعة 17 مايو بعيد ميلاده الـ84، فهو من مواليد 17 مايو عام 1940، وهو زعيم الفن الذى بدأ مسيرته عندما كان طالبًا والتحق بفرقة التليفزيون المسرحية عام 1962.