السبت 28 سبتمبر 2024 الموافق 25 ربيع الأول 1446
رئيس التحرير
حازم عادل
فن وثقافة

أول تعليق من أحمد العوضي بعد أنباء تعرضه لأزمة صحية (صورة)

السبت 28/سبتمبر/2024 - 01:39 م
أحمد العوضي
أحمد العوضي

كشفت الفنانة فريدة سيف النصر،عبر صفحتها الرسمية "فيس بوك" عن تعرض الفنان أحمد العوضي لوعكة صحية، ومطالبة الجمهور الدعاء له بالشفاء العاجل.

وكتبت فريدة سيف النصر "أحمد العوضي سلامتك يا اخويا..العين حق؟

يخرب بيت السوشيال ميديا اللي خلت عيون مبحلقه ما بتخافش الله بدل ما تصلي علي رسول الله وتقول ماشاء الله..لااااااااا تغل وتشر في نفسها وتتمنى زوال النعمة".

 

وتابعت" وطبعا دوول ماعندهم استعداد يشتغلوا مش فاضيين..ازاي تفوتهم لمحه ولا حفله فرح ولا لبس ولابيت أو أكل  ونجاح لحد اي حد ولا حتي اطفال يخرب بيوتكم مش عايزين يسموا بالله وتقول له قول الله أكبر مايقولش..هما قاصدين وهات يا شتيمه وشماته وانتقاد وكراهية ونقد غريب حتى المطلقين خايفين لا يرجعوا فايهزءوهم ".

 

وأضافت "واللي متجوزين مش عاجبهم لازم يطلقها والشغل ده يقرف والشغل ده حلو حسب مزاجهم المزعج المنفسن..الحمد لله أنهم قلة وفي غيرهم بيسمي ويصلي ...حتى العيل ضاضا مافلتش منهم حتي جدته بيتهموها انتم شياطين". 

 

ليرد عليها العوضي من خلال تعليق على منشورها " وكتب " أنا كويس يا ست الكل يا ام قلب ابيض،اشاعه والله".

 

علي جانب آخر تصدرت فريدة سيف النصر محرك البحث "جوجل" مؤخرآ، وذلك بعد وجود رسالة لها عن تخوفها من ملابسها التي كانت ترتديها وهي صغيرة بالسن.

 

كانت فريدة سيف النصر قد كتبت منشورا على صفحتها الرسمية عبر موقع التواصل الاجتماعي "فيسبوك" وعلقت قائلة : "لازم أقول مقدرش اقرأ حاجة بشرحها وتفسيرها ينفعكم ومقولهاش، إن لك ألا تجوع فيها ولا تعري".

 

وأضافت : "المعنى إن الجنة مبنتعراش فيها ومستورين، يبقى لازم ننستر تحت في الأرض عشان نطلع فوق بنفس الهيئة، أنا خايفة من اللبس اللي لبسته وأنا صغيرة، لكن لقيت الرحمة والتفسير في آية هل يستوي الذين يعلمون واللذين لا يعلمون".

 

في سياق منفصل يشارك الفنان أحمد العوضي في الموسم الرمضاني 2025 من خلال مسلسل فهد البطل وهو عمل شعبي صعيدي اجتماعي، ويواصل صناع العمل تحضيراته استعدادًا لانطلاق تصويره الفترة المقبلة، وجاري إبرام باقي التعاقدات من أبطال العمل، وهو من إخراج محمد عبدالسلام، وتأليف محمود حمدان.

 

وأكد الفنان أحمد العوضي في تصريحات تليفزيونية ، أن شخصيته الجديدة في دراما رمضان 2025، من خلال مسلسل "فهد البطل"، ميكس ما بين الشعبي والصعيدي بتركيبة مختلفة.