الخميس 18 أبريل 2024 الموافق 09 شوال 1445
رئيس التحرير
حازم عادل
توك شو

فضل: محمد صلاح بيجمع المصريين على الكافيهات زي ما بيتجمعوا في رمضان

الأحد 24/أكتوبر/2021 - 10:55 م
محمد صلاح
محمد صلاح

علق كابتن محمد فضل نجم النادي الاهلي ومنتخب مصر السابق على إبداع النجم الدولي محمد صلاح إبداعه مع فريق ليفربول، بعدما أحرز ثلاثة أهداف وصنع هدفا، ليقود الفريق الأحمر للانتصار 5/صفر على مضيفه مانشستر يونايتد.

قال فضل: "محمد صلاح دلوقتي قيمته ليست في الكورة بس ولكن تأثيره في الكورة إيه؟ تأثيره على كل الشباب الصغير عرف إن هناك قدوة بعقلية محمد صلاح وطموحه فأصبح نموذجا يحتذى به سواء في المجال الرياضي أو غيره، حتى الناس الكبار بيتعاملوا مع محمد صلاح وخوفهم عليه كأنه إبنهم". 

أضاف خلال مداخلة هاتفية خلال برنامج "كلمة أخيرة" الذي تقدمه الاعلامية لميس الحديدي على شاشة "ON" قائلاً: "بقينا بنقعد نتجمع كلنا على أي مباراة لمحمد صلاح، زي شهر رمضان إللي بيجمع كل المصريين من غير مقارنة، محمد صلاح بقى بيجمع المصريين في الكافيهات زي ما المصريين بيتجمعوا على سفرة شهر رمضان"، وواصل: "صلاح حالة فريدة ربنا يكرمه وكلنا بندعيله".

وحول المقارنة بين صلاح وميسي ورونالدوا قال: "المقارنة ممكن تبقى ظالمة لو أخذنا خبرات حد زي رونالدوا لمدة عشرين سنة لكن لو بلغة الارقام صلاح أفضل لاعب في العالم وفقا لسنه وإنجازاته وشخصيته وطموحه خاصة أنه طور من نفسه في كافة المناحي"، أتم: "الارقام مش في الملعب فقط لكن السؤال إزاي أعرف كلاعب أتعامل مع الجمهور؟".