الجمعة 03 مايو 2024 الموافق 24 شوال 1445
رئيس التحرير
حازم عادل
سوشيال

"عنف وضرب".. حفل عمر كمال بأمريكا تتحول لـ"خناقة شوارع" (فيديو)

الثلاثاء 08/فبراير/2022 - 02:14 م
مصر تايمز

تداول رواد مواقع التواصل الإجتماعي، مقطع فيديو من حلفة المطرب الشعبي عمر كمال، ظهر خلاله "خناقة" كبيرة في حفلته في سياتل واشنطن بالأمس.

وظهر في الفيديو مشاهد عنيفة بين أشخاص من الحفلة وانتشرت حالة من التوتر في المكان وإنفعال رجال الشرطة لمحاولة السيطرة على الوضع.


من جانبه، يستعد عمر كمال لطرح أغنية جديدة برفقة شهير السوشيال ميديا كوكسال بابا، حيث نشر صورته معه وكتب انتظرونا قريبا".

وعلق مطرب المهرجانات عمر كمال على التطاول عليه بأنه لم يأخذ رزق أحد وأن حب الغناء هو ما وجده ودخول النار من عدمه ليس من حق أحد أن يحكم عليه

وقال عبر صفحته الشخصية على موقع التواصل الاجتماعى " فيس بوك"، "أنا طلعت لقيت جوايا حب لحاجة أسمها غنا .. سعيت ف السكة ديه وربنا سبب الأسباب والدنيا مشيت معايا و رزقنى من وسع بعد ضيقة و تعب .. ممكن أكون صح و بعمل خير وممكن أكون غلط وهخش  النار .. ده موضوع هنعرفه ف الاخرة لما نقف قدام ربنا .. لكن أنا لا أخدت رزقك .. ولا سرقتك .. و لا أذيتك".

وتابع عمر كمال " ولا أنت كنت طالع منحة دراسية بلد أوروبية وأنا طلعت بدالك .. ولا انا أخدت مكانك ف شغل أو مرتب أو ترقية ف أى حاجة .. انا  أخترت طريق ومشيت فيه وبس .. فا الدنيا مش مستاهلة أنك تهينى وتشتمنى .. ممكن تتابعني لو شايفنى بقدم حاجة تبسطك وتغير المود بتاعك للأحسن .. وممكن متابعنيش لو شايفنى  مش بقدم أى حاجة مهمة ف الحياة .. بس متأذنيش بكلامك عشان أنا بنى أدم زيك بحس وبزعل وليا أم و أهل أهانتك ليا بتزعلهم".