السبت 05 أكتوبر 2024 الموافق 02 ربيع الثاني 1446
رئيس التحرير
حازم عادل
فن وثقافة

رضوى الشربيني لـ "شيرين": إنتي نجمة أكبر من فكرة إن كومبارس ممكن يهدها

السبت 06/يوليو/2024 - 11:18 م
شيرين عبد الوهاب
شيرين عبد الوهاب

وجهت الإعلامية رضوى الشربيني دعمها للفنانة شيرين عبدالوهاب، وذلك على خلفية الصراعات بينها وبين الفنان حسام حبيب.

 

وقالت رضوى الشربيني عبر صفحتها الرسمية على موقع التواصل الاجتماعي “فيسبوك”: “‏إلى شيرين عبد الوهاب ‏انتى اكبر من انك تخلى دلوعة ماما يعمل فيكى كل كده و يخلي سيرتك لبانه مُره فى بوق الناس”.

دعم رضوى الشربيني

الحب وعلاقة شيرين

وأضافت الإعلامية رضوى الشربيني: “‏انتى أذكى من انك تُدخلى عدوات مع أقرب الناس ليكى علشان كل ذنبها انها حبيتك وكانت عايزه تمنعك منه و من شره، ‏انتى نجمه اكبر من فكرة ان كومبارس ممكن يهدها، يولع الحب اللى يعمل فى صحبه كده يا شيرين”.

 

وجدير بالذكر أنه تم استدعي المطرب حسام حبيب للإدلاء بأقواله أمام جهات التحقيق، وذلك بعد أن حررت الفنانة شيرين عبدالوهاب محضرا ضده، تتهمه فيه بالتعدي عليها بالضرب والتسبب في إصابتها.

وقال حسام حبيب أمام جهات التحقيق: "شيرين عبد الوهاب عملت فى بنتها "هنا" حاجة لو الناس عرفنها شيرين هتنتهى عندهم".

 

سير التحقيقات 

 

وخلال التحقيقات؛ حاول حسام حبيب التقدم بدفوع في اتهام شيرين عبد الوهاب له بالتعدي عليها، واستعان بشهود عيان على الواقعة، وأرفق مقطع فيديو وعدد من الصور تثبت صحة موقفة في القضية.

 

وأكد حسام حبيب أمام جهات التحقيق: “مكنتش أتخيل أبدًا إن خناقة أنا مش طرف فيها، خناقة بينها وبين بنتها، إنها تقول كدا، وأنا هطلب شهادة بنتها وهي عملت في بنتها حاجة لما الناس هتعرفها شيرين هتنتهي عند الناس، لأن اللي يهون عليه ضناه يهون عليه أي حد في الدنيا، ولما شوفت المنظر ده كان لازم آجي وأشيل هنا من تحتها، ولازم أتصرف”.