الخميس 19 سبتمبر 2024 الموافق 16 ربيع الأول 1446
رئيس التحرير
حازم عادل
حوادث

الملايكة هيزفونا.. رسالة مؤثرة من خطيب مضيفة الطيران الراحلة ريهام هشام في يوم زفافهم

الإثنين 09/سبتمبر/2024 - 08:34 م
مصر تايمز

وجه خطيب مضيفة الطيران الراحلة ريهام هشام، رسالة مؤثرة لها فى يوم زفافها.

وقال خطيب مضيفة الطيران ريهام هشام: "مين فرحه النهارده Reham H. Elkhalifa؟.. النهارده كان اليوم اللي اخترناه بعد ما كنا حاجزين يوم ٢/٩ وقولتيلي نغيره ونخليه يوم ٩/٩ عشان يبقي يوم مميز.. كانت هتبقي احلي طلّه بالفستان الأبيض لأحلي عروسه ونشغل طلّي بالأبيض وكبرت البنوته كبرت ست الكل، الاغنيتين اللي ماكنتيش بتحبيهم حبيبتي".

رسالة خطيب مضيفة الطيران

وتابع: "تشغليلي كام اغنيه انجلش وتبقي مبسوطه بيهم وانا اصلا ببقا عارف العربي بالعافيه.. كنا اخر اليوم هنبقا في بيتنا ونجيب اكل من حجوجه زي ماكنتي عاوزه.. كنتي كل شويه تقوليلي ها فاضل كام يوم كنت اقول اي رقم واقوم فاتح جوجل عشان اشوف بسرعه قبل ماتخدي بالك..دلوقتي خلاص مش هينفع انسي فاضل كام يوم عشان النهارده هو اليوم اللي كنا مستنينه".

 

وقال فى رسالته المؤثرة: "كل حاجه كانت جاهزه، منديل الفرح اللي اخترتيه اتبعتلي وزفه هاشم اللي كنتي مستنياها كلموني وفستان الفرح جاهز.. بس ربنا أجلنا الفرح شويه مفيش حاجه في ايدينا متقلقيش انا مش متضايق واكيد انتي كمان مش متضايقه عشان انتي في مكان احسن بكتير ومستنياني عشان نعمله في مكان احلي والملايكه يزفونا احسن من زفه هاشم اللي كان نفسك فيها.. انتي بس وحشتيني ووحشني اني اشوف فرحتك واليوم ده بيقرب بس لا رد لقداء ربنا حبيبتي هنعمل ايه.. هعتبر انك في layover بس طويل حبتين وهنتقابل تاني".

 

وفي وقت سابق؛ نعت شركة مصر للطيران، المضيفة الجوية ريهام هشام محمود الخليفة، التي وافتها المنية في كازابلانكا أثناء رحلة عمل بالمملكة المغربية، نتيجة تعرضها لأزمة قلبية داخل الفندق في المغرب بعد وصول الرحلة إلى كازبلانكا وقبل عودتها مرة أخرى للقاهرة.

 خطيب مضيفة الطيران

وبكلمات مؤثرة ودع خطيب مضيفة الطيران عبر حسابه الشخصي على مواقع التواصل الاجتماعي، قائلا: «إن لله وإنا إليه راجعون، توفيت إلى رحمة الله تعالى خطيبتي وزوجتي المستقبلية وزوجتي في الجنة إن شاء الله عن قريب ريهام هشام محمود خليفة».

 

وتابع: «ربنا يرحمك ويغفر لك ويعفو عنك ويسكنه فسيح جناته، مع السلامة يا أحلى وأطيب خلق الله، كان نفسك نكبر ونعجز سوا، بس تتعوض لما يجمعنا على خير إن شاء الله في أقرب وقت».