الجمعة 20 سبتمبر 2024 الموافق 17 ربيع الأول 1446
رئيس التحرير
حازم عادل
فن وثقافة

دانا حمدان تنهار من البكاء بسبب وفاة كلبها

السبت 31/أغسطس/2024 - 01:10 م
دانا حمدان
دانا حمدان

دانا حمدان..نشرت الفنانة دانا حمدان فيديو عبر صفحتها الخاصة على تطبيق انستجرام، تظهر فيه  وهى منهارة من البكاء حزنا على وفاة كلبها “هابي” .
 

دانا حمدان..وقالت دانا حمدان، في فيديو عبر حسابها الرسمي بموقع «انستجرام»: «بقالي 3 سنين بحاول أدور عليه، وكان نفسي أشوفه، وأطمن عليه لكن أنا عملت اللي عليا، مش عارفة أقول إيه، جاله مرض مميت للكلاب، ومش مسامحة الناس اللي خدته واستغنت عنه بصراحة، لأنه ما يستاهلش كان كلب جميل، وكان أحلى إخواته وكانت عينه ملونة وزي القمر، مفيش حاجة أقدر أعملها، أرجوكم لما تجيبوا كلاب ما يستاهلوش تعملوه فيهم كده، مش عارفة أعبر عن مشاعري من كتر ما أنا زعلانة».

 

 

دانا حمدان..و أضافت: «مش عارفة أتكلم أقول إيه ولا عارفة أتلم على أعصابي، في واحدة كتبتلي أنها شافت هابي مع واحدة نقلت من كومباوند لكومباوند آخر، وأما حاولت اتواصل معاها قالتلي أن الكلب ده مات، كلابي كلها متعقمة ولحد دلوقتي مش عارفة هابي مات وشوجر عاملة أي صحابهم مش بيردو عليا.. أنا مش عايزاهم انا عايزة بس اطمن عليهم».

 

فوبيا بسبب التحرش

 

دانا حمدان..وفي وقت سابق كشفت الفنانة دانا حمدان، سرًا أخفته منذ سنوات، عن سبب ابتعادها عن الارتباط، مؤكدة أنها تعرضت للتحرش، وهى في عمر الـ14 عامًا، من طبيب الأسرة.

 

دانا حمدان..وقالت خلال تصريحات إعلامية  «تعرضي للتحرش سبب لي فوبيا دائمة على الأطفال، بخاف على «لي لي» خوف مش طبيعي، لأني اتعرضت للتحرش من طبيب العائلة، وكان موقف مرعب».

 

 

دانا حمدان..وتابعت: «كان التحرش جسدي، ومن كتر الخوف جاية أفتح باب العيادة مكنتش عارفة ولا قادرة أجري، وعقاب ربنا له في الآخر إنه أصيب بشلل في النهاية، وكان بعد الواقعة بـ10 سنوات».

 

 

دانا حمدان..وواصلت: «لما حصلت واقعة التحرش روحت لماما وقلتلها من غير تفاصيل، وماما مصدقتنيش مش عشان حاجة ولكن عشان واثقة في الدكتور».

أخر أعمال دانا حمدان 

 

دانا حمدان..يُذكر أن آخر أعمال دانا حمدان، هو مسلسل «الطاووس» بطولة جمال سليمان، سميحة أيوب، سهر الصايغ، هبة عبدالغني، رانيا محمود ياسين، أحمد فؤاد سليم، هالة فاخر، خالد عليش، يوسف الأسدي، حليم، مها نصار، فرح الزاهد، عابد عناني، والمسلسل سيناريو وحوار كريم الدليل وإشراف على الكتابة محمد ناير، وإخراج رؤوف عبدالعزيز.