الجمعة 18 أكتوبر 2024 الموافق 15 ربيع الثاني 1446
رئيس التحرير
حازم عادل
سوشيال

عفن جوه الزبادى.. سيدة تعرض تجربتها مع شركة المراعى: مش هعديها على خير

الجمعة 18/أكتوبر/2024 - 04:22 م
ارشيفية
ارشيفية

استعرضت سيدة تدعى جهاد الرفاعى تجربتها مع شركة المراعى بعد عثورها على عفن داخل علب زبادى قامت بشرائها.

 

وقالت السيدة مستعرضه شكوتها على مواقع التواصل الاجتماعى " فيسبوك":شركه المراعي حدث ولا حرج  يعني اي اجيب ماركه المفروض من اكبر الشركات  والاقي ده المنظر".

 

وتابعت السيدة صاحبة المشكلة مع شركة المراعى ،:" انا مش هعديها علي خير حرفيا حتي لو هرفع قضيه بالقرف ده متخيلين ان دي علبه المفروض بحطها ف لانش بوكس للولاد لو كان حد خدها معاه المدرس كان اي الوضع".
 

وكانت سيدة قد حذرت من أكثر من شهرين من شراء منتجات زبادى المراعي بعد عثورها على عفن داخل إحدى المنتجات أثناء تناول ابنتها لواحدة من منتجات زبادى المراعي.

 

وقالت السيدةـ" بنتي فتحت علبه الزبادي واكلت منها ومش واخده بالها بتوريني العلبه لقيت العلبه كلها عفن من تحت بفتح واحده تانيه لقيت نفس المنظر وتاريخ الانتاج لسه شغال بجد يعني بقت حاجه تقرف لا حول ولا قوه الا بالله زبادي المراعي".

 

كما عثرت سيدة على عفن داخل علبة زبادي المراعي، محذره من شراء المنتج .


وقالت السيدة عن منتج زبادي المراعي ،  ادي ي جماعه الجوده اللي تستحق الثقه ..من اول م فتحت العلبه حاسه فيه حاجه غلط بقلب لقيت ف اخر العلبه كلكعوعه عفن الحمدلله إني مأكلتش منها إبني ..اليوناني اللي وصلوا سعره ب 22،50 وسكتنا عادي   ياريت ذي م شاطرين ترفعوا الأسعار ارفعوا الجوده كمان


وليست هذه الواقعة الاولي فشهر رمضان الماضي كانت فتاة قد حذرت أيضا من تناول الزبادي بعد عثورها على عفن داخل العلبة أيقناء سحورها

وقالت عن زبادي المراعي " سحور اول يوم رمضان الذبادي معفنه من جوه !!!!جوده تستحق الثقه فعلا ياريت الناس تاخد بالها".