السبت 26 أكتوبر 2024 الموافق 23 ربيع الثاني 1446
رئيس التحرير
حازم عادل
سوشيال

هدير عبد الرازق عن الفيديو الفاضح لها: طليقى صورنى وأنا مكنتش فى وعى

الجمعة 25/أكتوبر/2024 - 07:25 م
هدير عبد الرازق
هدير عبد الرازق

علقت البلوجر هدير عبد الرازق على الفيديو الفاضح المسرب لها ، بأن زوجها فى ذلك الوقت صورها ولم تكن فى وعيها وكان التصوير بالموبايل الخاص بها ثم قام بحذفه وبعد 3 سنوات فوجئت بإنتشاره.

 

تسريب فيديو البلوجر هدير عبد الرازق 


وتابعت فى تصريحات تليفزيونية أن أهلها استقبلوا انتشار الفيديو بصدمة كبيرة وشقيقتها سألتها " أكيد مش انتى ده".

 

وقالت هدير عبد الرازق ،" أنا اتجوزت 3 مرات وطليقى اللى كان جوزى ومعايا فى الفيديو شخص محترم ووقت تسريب الفيديو كان فى المستشفى".

 

وعن موقف زوجها وقت انتشار فيديو لزوجته مع طليقها قالت هدير عبد الرازق" لما الفيديو نزل كامل بابا زوجى قالى مش هينفع تكملوا مع بعض".

 

وكانت هدير عبد الرازق وقت أزمتها قد قالت  : "اللي معايا في الفيديو كان جوزي.. اتجوزنا سنة 2021 " وأضافت  هدير عبد الرازق “التريند اللي منتشر اليومين دول ملوش علاقة بالأزمة اللي كنت متواجدة بها نتيجة طريقة تقديمي للمحتوى على مواقع التواصل الاجتماعي”.


وتابعت : " اتفاجأت بالفيديو المنتشر لي وأنا مش طالعة أنكر وأقول إني مش في الفيديو والفيديو بتاعي لكن أقسم بالله معرفش انتشر إزاي انتشر وموبايلي اللي بطلع منه لايفات مازال حرز في النيابة "

 

وفى السطور التالية نرصد أبرز معلومات عن هدير عبد الرازق.

 

-بدأت بلوجر لنشر فيديوهات منتجات تجميل والعناية بالبشرة والشعر، ثم تحولت بعد ذلك لعرض ملابس بطريقة ملفتة.

 

-تزوجت من رجل أعمال فايز فتحي عام 2020 وكان حديث السوشيال ميديا في هذا الوقت وكانت زوجة رابعة لطليقها الذي يكبر عنها 20 عامًا.

 

-أنفصلت عن زوجها بسبب مشاجرات مع زيجاته وبدأت تثير الجدل بظهورها مع شاب يصغرها في العمر يدعى حمدي عاشور.

 

-يتابعها 82 ألف على الفيس بوك و366 ألف على الإنستجرام و1.2 مليون على التيك توك.

 

وبدأت الأزمة بعد تسريب مقطع فيديو فاضح لهدير عبد الرازق، عبر مواقع التواصل الإجتماعي، والتي أثارت الجدل بين متابعيها، وظهرت هدير بعدها في بث مباشر لترد على الاتهامات الموجهة لها، حيث أشارت إلى أن الرجل الذي ظهر معها في الفيديو، هو زوجها شرعا.

 

أوضحت هدير عبد الرازق في فيديو لها نشرته عبر حساباتها على مواقع التواصل الاجتماعي، توضح فيه لرواد التواصل الاجتماعي، دليل براءتها، عن طريق عرض قسيمة زواجها من الشخص الذي ظهر معها في الفيديو لتثبت صحة حديثها حيث تزوجت هدير من ذلك الشخص، في عام 2021، واستمر زواجهما لمدة عام، حيث انفصلوا في عام 2023، كما عرضت صور قديمة لها معه.

 

ونشرت فيديو بعد قرار اعتزالها الميديا وقالت "  ربنا عالم انا بتقي ربنا ازاي متضايق من اللي بيقول رصيد سترك خلص محدش يقول كده انا واحدة بصلي مش بسيب فرض قبل ما اتحبس كنت ماسكة المصلية وبكلم ربنا وبقوله خد بأيدي تاني يوم اتكلبشت انا توبت عن حاجات كتير قوي والله ، انا مش هقدر ابعد عن السوشيال ميديا انتم جزء مني وانا بحبكم ، أنا الحمد لله راضيه ومبسوطه انا كنت بشرب سحر ، هتخذ اجراء ضد اي صفحة ينزل اسمي او أي بيدج حتي لو هتنزل صورة أنا عاملة 85  قضية وهعترض ضد أي حد ينزل صورتي في ناس كتير بتاكل عيش علي قفايا عملت قواضي كتير لصفحات أمي وابويا لللي شالو الطين وأمي بعتتلي بوست بتقارن فيه، ما بيني وموقف اتعرضت له مني فاروق دينا الراقصة وأحمد حسام ميدو .

 

وقالت:  أنا مكنتش حابة أطلع بس طلعت أنوه على أن قدمت بلاغات للناس على السوشيال ميديا وبياكلوا عيش من ورايا انا سمعتي أدمرت ومش عارفة ابص في وش قرايبي .

 

وتابعت : أبويا جاله جلطه وبوقه اتعوج ، راعوا ربنا وكفاية تشهير بيا الجنيه اللي هتاخده من وري فيديوهاتي ده قرش حرام شوفوا وسيله تانيه تكسبوا منها انا لو جورجينا مش هتعملوا معايا كده. انا مش محور الكون ولا اول ولا اخر بلوجر.